Groep 8 op kamp! 🏕️☀️

Na een spectaculaire opkomst van zowel de leerlingen als de leerkrachten was het eindelijk zover: groep 8 vertrok op kamp! Onder luid gejuich werden de leerlingen uitgezwaaid door alle kinderen van de school, de leerkrachten én vele ouders. 👋🎉
Share

Tijdens het kamp genoten de leerlingen volop van het prachtige zonnige weer. Er werd veel gezwommen 🏊, samen gespeeld en gelachen tijdens allerlei leuke spelletjes. Ook de leerkrachten die op bezoek kwamen deden enthousiast mee, wat zorgde voor veel gezellige momenten. 😄⚽
 

Na een dag vol activiteiten en plezier kropen de leerlingen ’s avonds moe maar voldaan hun tenten in. ⛺🌙 Daar werd nog even nagepraat over alle belevenissen van de dag, voordat iedereen heerlijk in slaap viel.

Het was een fantastisch en zeer geslaagd kamp, vol mooie herinneringen die nog lang zullen blijven hangen! 💙✨

🎉 Verkeersexamen 🚲✅

Ook dit jaar hebben alle leerlingen van De Noordster het verkeersexamen met succes afgerond. Daar zijn we ontzettend trots op! 👏🎊
Share

Wij vinden het belangrijk dat onze leerlingen zich veilig en zelfstandig door het verkeer kunnen bewegen. Daarom nemen wij ieder jaar deel aan het verkeersexamen van Veilig Verkeer Nederland (VVN). Tijdens dit examen laten de leerlingen zien dat zij de verkeersregels kennen én deze in de praktijk goed kunnen toepassen. 🚦🚴

Met veel inzet hebben de leerlingen zich voorbereid op zowel het theoretische als het praktische gedeelte van het examen. Hun harde werk is beloond met een prachtig resultaat: 100% geslaagd! 🌟🏅

Wij feliciteren alle leerlingen met deze mooie prestatie en wensen hen veel veilige kilometers toe in het verkeer! 🚲💙🚸

Goed gedaan, toppers! 🎉👏😊

Koningsspelen & Sportdag op De Noordster 👑🏃‍♂️🎉

Op donderdag 16 april stond basisschool Basisschool De Noordster helemaal in het teken van de Koningsspelen en de jaarlijkse sportdag. Het werd een gezellige, actieve en sportieve dag vol beweging, samenwerking en vooral veel plezier! ☀️⚽🤸‍♀️ De leerlingen begonnen de ochtend vol enthousiasme en deden samen mee aan verschillende sport- en spelactiviteiten. Op de sportvelden waren allerlei uitdagende onderdelen uitgezet, waarbij iedereen zijn best kon doen én elkaar kon aanmoedigen. Van renspellen en estafettes tot leuke teamopdrachten: er was voor ieder kind iets leuks te beleven. 🏅🎈
Share

Een van de absolute hoogtepunten van de dag was natuurlijk de strijd om het snelste Noordsterretje! 🏃‍♀️🏃‍♂️ De snelste leerlingen uit de verschillende groepen namen het in een spannende estafettewedstrijd op tegen de leerkrachten. Langs de kant werd enthousiast aangemoedigd door klasgenoten, ouders en collega’s. Deze jaarlijkse traditie zorgt ieder jaar weer voor veel spanning, fanatisme én hilarische momenten. Zowel leerlingen als leerkrachten kijken hier altijd enorm naar uit! 🙌🔥

Tijdens de dag stonden niet alleen sport en bewegen centraal, maar ook samenwerken, respect en plezier maken met elkaar. Het was mooi om te zien hoe de kinderen elkaar hielpen, enthousiast meededen en genoten van alle activiteiten. 😊🤝

Dankzij de inzet van leerkrachten en hulpouders kijken we terug op een zeer geslaagde dag. We willen iedereen bedanken die heeft geholpen om van deze Koningsspelen en sportdag een groot succes te maken! 👏🧡

Mini-Roparun

🏃‍♂️ Mini-Roparun op De Noordster – Vrijdag 10 april 🎉 Op vrijdag 10 april stond basisschool De Noordster helemaal in het teken van sportiviteit en saamhorigheid tijdens de jaarlijkse mini-Roparun. 💙 De leerlingen hebben zich met veel enthousiasme ingezet voor het goede doel en lieten zien dat jong en oud samen een groot verschil kunnen maken.
Share

De leerlingen van groep 3 tot en met 5 gaven alles wat ze in zich hadden en liepen maar liefst 5 minuten hard. 🏃‍♀️💨 De leerlingen van groep 6 tot en met 8 gingen nog een stapje verder en renden 12 minuten lang vol energie over het parcours. Wat een topprestaties van iedereen! 👏

Met deze sponsorloop steunen we Team 227 – Runningteam de Brabantse Wal, die in het weekend van 23 t/m 25 mei deelnemen aan de bekende Roparun. 🏅 De Roparun is een estafetteloop waarbij geld wordt ingezameld voor mensen met kanker, met als doel hun kwaliteit van leven te verbeteren. ❤️

Dankzij de enorme inzet van onze leerlingen en de gulle bijdragen van familie, vrienden en bekenden heeft de sponsorloop een prachtig bedrag opgeleverd van €1.783,57! 💰🎊 We zijn ontzettend trots op dit geweldige resultaat.

Wij bedanken alle sponsoren en natuurlijk onze sportieve leerlingen voor hun inzet en enthousiasme. Samen hebben we er een onvergetelijke en betekenisvolle dag van gemaakt! 🌟💪

Weeksluiting groep 7

🌟 Weeksluiting groep 7 – 2 april 🐰 Op donderdag 2 april verzorgde groep 7 een fantastische en spannende weeksluiting voor alle leerlingen, leerkrachten en ouders. Het verhaal stond helemaal in het teken van Pasen en zat vol humor, avontuur en samenwerking. 🐣🎭
Share

De voorstelling begon met een schokkende gebeurtenis: de Paashaas werd ontvoerd door de beruchte kipnappers! 😱🐔

Gelukkig waren zijn kinderen, de vrolijke ha-ha-haasjes, getuige van de ontvoering. Zij schakelden meteen de politie in 👮‍♂️, maar die nam het verhaal in eerste instantie niet serieus.
Toen de kinderen ontdekten dat er dit jaar geen paaseieren verstopt waren 🥚❌, beseften zij dat er echt iets mis was. Vastberaden besloten zij samen met de ha-ha-haasjes in actie te komen. 💪 Met teamwork, doorzettingsvermogen en een flinke dosis moed gingen zij op zoek naar de Paashaas. 🗺️

Na een spannend avontuur slaagden de kinderen en de ha-ha-haasjes erin om de Paashaas te bevrijden uit de handen van de kipnappers. 🎉🐰 Dankzij hun inzet kon Pasen alsnog worden gevierd en werden er weer volop paaseieren verstopt. 🥚🌷

Groep 7 zette een geweldige voorstelling neer met veel enthousiasme, humor en creativiteit. De leerlingen speelden hun rollen met overtuiging en het publiek genoot zichtbaar van het verhaal. 👏 Het was een geslaagde weeksluiting waar we met veel plezier op terugkijken. Complimenten aan alle leerlingen van groep 7 voor hun inzet en talent! 🌟

Weeksluiting groep 8

Vrijdag 27 maart 2026 verzorgde een van onze groepen een spannende en verrassende weeksluiting voor de hele school. Het thema was kamp, en al snel werd duidelijk dat er iets vreemds aan de hand was… 👀
Share

Tijdens de verschillende kampactiviteiten begonnen er namelijk steeds kinderen te verdwijnen! 😱 Wat was er toch aan de hand? Gelukkig werd het mysterie aan het einde opgelost: een kabouter bleek achter de verdwijningen te zitten! 🧙‍♂️ Hij wilde namelijk heel graag een feestje vieren en had daarom de kinderen meegenomen om samen feest te vieren. 🎉
 

 

Met veel humor, creativiteit en enthousiasme brachten de leerlingen dit verhaal tot leven. Van spannende momenten tot vrolijke scènes – het publiek zat van begin tot eind geboeid te kijken. 👏     

We kijken terug op een geslaagde en originele weeksluiting. Complimenten aan alle leerlingen voor hun geweldige optreden! 🌟

Lijnbalkampioen!

Wat een geweldige prestatie! 🎉 Op woensdag 25 maart 2026 zijn de meisjes van groep 7 & 8 van basisschool De Noordster kampioen geworden tijdens het jaarlijkse lijnbaltoernooi voor basisscholen in de gemeente Bergen op Zoom. 🏆
Share

Na weken van enthousiast trainen en samenwerken lieten de meiden zien wat ze in huis hebben. 💪 Met veel inzet, sportiviteit en teamspirit speelden zij zich knap naar de finale. Daar wisten ze, onder luid gejuich van supporters 📣, de overwinning binnen te halen en zich te kronen tot verdiende kampioenen! 🥇

We zijn enorm trots op deze topprestatie. 🌟 Niet alleen vanwege het winnen, maar vooral vanwege de manier waarop: met respect voor tegenstanders, doorzettingsvermogen en vooral heel veel plezier. 😊

Gefeliciteerd meiden, jullie hebben De Noordster prachtig op de kaart gezet! 👏

Vastenavend

De Vastenavend staat weer voor de deur! Het motto dit jaar is: "Me n'ouwe mè veule, de leutege speule" 🦀🥳
Share

In de groepen wordt al hard nagedacht en gewerkt aan dit motto en iedereen zal een klassenact neerzetten tijdens de optocht door de wijk op vrijdag 13 februari.
Er vallen prijzen te winnen en het gèèfst verklede dweiltje mag met kindervastenavend op het podium bij de Prins in de Stoelemat. Uiteraard hopen we op veul leutig publiek tijdens onze optocht samen met De Welle!🥳🦀

Groep 7 bezoekt Natuurpodium

Excursie 'Van aardappel tot friet' bij het Natuurpodium
Share

Groep 7 bracht onlangs een bezoek aan het Natuurpodium voor de activiteit Van aardappel tot friet.
  

Tijdens deze excursie leerden de leerlingen alles over het proces van het schoonmaken en keuren van aardappelen tot het uiteindelijk maken van friet.
De kinderen gingen zelf actief aan de slag en ontdekten stap voor stap hoe frietjes worden bereid.

 

Het was een leuke en leerzame ervaring, waarbij alle zintuigen werden gebruikt. En als kers op de taart (of beter gezegd: als friet op het bord 😉) mochten de leerlingen natuurlijk ook proeven. Het was dus niet alleen leerzaam, maar ook erg lekker! Een geslaagde excursie waar groep 7 met veel plezier op terugkijkt. 🍟🥔

Onthulling nieuw logo De Noordster

Na een feestelijke start van het nieuwe jaar was het op maandag 5 januari al raak: het nieuwe Noordsterlied werd voor het eerst onthuld. Met trots en enthousiasme zongen leerlingen en team het lied onder leiding van Jeroen Wierikx, dat meteen zorgde voor verbondenheid en een fijne sfeer in de school.
Share

Later in de week kreeg dat mooie moment een passend vervolg. Op vrijdag 9 januari onthulden wij officieel het nieuwe logo van basisschool De Noordster. Het logo sluit aan bij wie wij zijn en waar wij voor staan: samen leren, groeien en richting geven aan de toekomst, met de Noordster als herkenbaar en vertrouwd baken.

De onthulling van het logo vormt samen met het nieuwe Noordsterlied een belangrijke stap in de verdere uitstraling van onze school. We kijken ernaar uit om dit moment samen met onze leerlingen te vieren en het nieuwe logo de komende tijd steeds meer terug te zien in en om de school.

Houd onze website en andere communicatiekanalen in de gaten voor meer nieuws en beelden van deze feestelijke onthulling! ⭐